Přestavba auta na plyn CNG a LPG

Díky přestavbě automobilu na plyn LPG nebo CNG můžete ušetřit za pět let až 100 000 Kč. Poradíme vám, v čem je přestavba výhodná a na co si dát pozor.

Provoz automobilu může být jednou z dalších kapitol, kde lze ušetřit poměrně slušné množství peněz. A nemusí to být pouze v závislosti na vámi omezovaném používání dopravního prostředku.

Dnes se totiž nabízí velice efektivní a úsporné řešení, které přináší přestavba na CNG, tedy technická úprava vozu, které je následně schopno jezdit na stlačený zemní plyn nebo zkapalněný propan-butan.

Kde a kolik stojí přestavba auta na plyn?

Přestavba auta na plyn by měla být samozřejmě realizována ve specializovaných a odborných servisech, vzhledem k tomu, že jde o instalaci poměrně důmyslného systému, jehož funkčnost, těsnost a usazení musí být jednoznačně precizní. Často lze tuto úpravu absolvovat již se zakoupením nového vozidla, případně můžete využít servisních středisek, kde vám bude přestavba na LPG aplikována i do starších vozů.

Kromě ventilů a dalších příslušných prvků hraje podstatnou roli především samotná nádrž na plynnou hmotu, která je nejčastěji umístěna místo rezervního kola. Jde z hlediska průzkumů o jedno z nejbezpečnějších míst většiny modelů osobních aut.

Cena přestavby auta na CNG

Náklady na přestavbu auta na plyn se bezpochyby různí. Cena přestavby na CNG či LPG může v závislosti na značce a konkrétním modelu započínat na částce kolem 20.000,– Kč a výše. Průměrná cena tohoto úkonu v případě sekvenčního vstřikování, se pohybuje kolem 30.000,– Kč.

Vstupní investice, které mohou na první pohled vypadat nevábně, důležitá je však jejich rychlá návratnost a následná úspora u spotřeby automobilu. Pojďme si tedy shrnout výhody a nevýhody plynu v dopravě, respektive klady a zápory přestavby na CNG.

Jaká pozitiva přináší přestavba auta na plyn?

Tou nejzásadnější je bezpochyby úspora za pohonné hmoty. Cena přestavby na LPG se sice může pohybovat v řádu 30.000,– Kč, návratnost investice je však zhruba po stejném počtu ujetých kilometrů. Pro někoho tedy za jeden pouhý rok, pro jiného za pět.

V další fázi tankování již budete šetřit značným způsobem. I když je spotřeba plynu daného vozu na obdobné hodnotě, pokud jde o srovnání s benzínem či naftou, zásadní rozdíl poznáte při nákupu této komodity. Cena za plyn je totiž poloviční.

Přestavba na CNG a její určitá omezení

Aby byl náš informační článek o přestavbě auta na plyn dostatečně vypovídající, je třeba zmínit i určitá fakta, která se mohou pro některé řidiče stát záporem tohoto řešení.

V první řadě musíte počítat s tím, že s vozidlem budete jezdit každý rok na pravidelnou kontrolu plynného systému, která se pohybuje v řádu několika stokorun. Daleko nákladnější je však výměna samotné nádrže, která má životnost kolem deseti let, kde si již připravíte řádově několik tisíc korun.

Opomenout bychom však neměli ani na omezenější výskyt čerpacích stanic na plyn, kde samotný úkon čerpání plynné komodity může trvat podstatně déle, než tankování plynu. Do určité míry to je i snížení výkonu vozidla.

I přes zmiňované nedostatky je přestavba na LPG stále výhodným procesem, který s pozvolným nárůstem cen pohonných hmot, volí stále více řidičů. Úspora financí je totiž v závislosti na počtu najetých kilometrů opravdu rapidní a může dosahovat během pěti let částky až 100 000 Kč.

 Copyright © 2023 Tovarnik.cz. Všechna práva vyhrazena.

Made by Leoš Lang