Zájezd, který je po slevě dražší.

Letní sezóna dovolených se blíží a s tím narůstá zájem o zájezdy do přímořských destinací. Toho se snaží využít i cestovní kanceláře a pomocí slevových portálů prodat co nejvíce zájezdů. Ne vždy se jim povede vychytat nejlevnější nabídku. Jak může taková situace vzniknout si ukážeme v následujícím článku.

Na slevovém portálu traveldiscount.cz jsme narazili na několik nabídek leteckých zájezdů. Například hotel Loutanis na Rhodosu je nabízen v termínech od 22.5.2012 – 22.6.2012 za 13 990,-.

Rhodos – Loutanis – 7 nocí

Když se pak podíváte na trh, například k cestovním agenturám, které porovnávají nabídky jednotlivých CK, zjistíte, že můžete ve stejných termínech je hned o několik tisíc levněji. Například na portálu etravel.cz jsme nalezli červnové termíny na 7 nocí s odlety z Prahy, Brna i Ostravy od 11 290,-. Strava all inclusive stejně jako na slevovém portálu.

Rhodos – Loutanis – etravel.cz

Stejné nabídky jako na etravel.cz jsme našli i na dalších portálech (dovolena.cz, invia.cz).

Zájezdů je více

Zájezdů na traveldiscount.cz je více a narazili jsme i na další od stejné CK ReadyGo. Letecký zájezd na Krétu,7 nocí v hotelu Malia Bay****, all inclusive za 15 990,- v termínech mezi 18.5.2012 – 12.10.2012

Malia Bay – traveldiscount.cz

Na portálu nacesty.cz jsme nalezli termín od 3.6. na 8 nocí za 26 744,- za 2 osoby, což je 13 372,-/osobu:

Malia Bay na nacesty.cz

Na dovolena.cz jsme tyto ceny našli také na invia.cz byl zájezd od 14990,- Zřejmě rozdíl mezi českými a německými CK. Každopádně na portálu traveldiscount.cz je nabídka jednoznačně jedna z dražších.

Jak celá situace vznikla

Celá situace vznikla jednoduchým způsobem při vytváření slevy. Cestovní kancelář vzala katalogovou cenu, řekla si jakou dá slevu a zájezd pustila do světa. Už si ale neuvědomila, že v době konání akce budou stejné zájezdy (paradoxně od té samé CK) výrazně levnější, protože s blížícím se odjezdem se cena zájezdu vždy snižuje.

Celá situace tak může na spotřebitele působit jako snaha vydělat i na last minute termínech co nejvíce peněz. Že by se cestovní kancelář spoléhala na to, že se zájezd prodá jen proto, že je u něj sleva? Toť otázka. Na slevovém portálu očekáváme nejvýhodnější nabídky, ne nabídky, které jsou dražší než na běžném trhu.

Rada na závěr

Pokud uvažujete o koupi zájezdu na slevovém portálu dobře si ověřte všechny podmínky a klidně stejný zájezd poptejte u cestovních agentur, které vám porovnají většinu nabídek na trhu. Pak sami můžete posoudit, zda je nabídka opravdu výhodná.

 Copyright © 2022 Tovarnik.cz. Všechna práva vyhrazena.

Made by Leoš Lang