PP: Klient jako horký brambor

Často se na nás obracíte s dotazy, kdy nedošlo k uplatnění voucheru na služby ve zdravotních zařízeních z důvodu toho, že byl již voucher zakoupený, ale ze zdravotních důvodů nemůžete službu podstoupit. To se bohužel v běžném případě stává a jak ukazuje následující dotaz, je třeba vyvarovat se případných pochybení, abyste měli na vaše peníze nárok.

Často se stává, že se Vás dodavatel služby a slevový portál přehazují jako horký brambor, protože ani jeden z nich pořádně neví, jak správně postupovat.

Dotaz klienta

Dobrý den,

na Zapakatel.cz jsem si minulý rok koupila voucher na jistou invazivní okrašlovací proceduru. Byla jsem u příslušného lékaře a bylo mi oznámeno, že nejsem vhodným kandidátem na operaci (problém by nemusel byt vyřešený operací), ale prý je to na mém rozhodnutí, ať si v klidu proceduru rozmyslím a kdykoliv se rozhodnu tak mi vrátí peníze, či můžu přijít opět na konzultaci či na zákrok. Bohužel toto nemam pisemně?
Po roce uvažování jsem se rozhodla proceduru nepodstoupit, po zavolání do kliniky mi řekli, ze voucher je u nich zaregistrovaný, a tudíž platný, a že mohu přijít na zákrok. Vysvětlila jsem jim, že chci peníze vrátit, zákrok nechci kvůli tehdejšího doporučení jejich lékaře. Poslali mě na Zapakatel že toto se řeší s nimi. Zapakatel mi naopak napsal (s klinikou v kopii), že protože je voucher z minulého roku, tak je to již u nich zaúčtované a musím se obrátit na kliniku. Nyní už dva dny čekám na odpověď od kliniky, a mezitím bych se Vás chtěla zeptat zda mám reálně nárok na tyto peníze? Byla to nemalá suma. Jak by se to dalo řešit, kdyby klinika odmítla vracení peněz?

Odpověď Právní poradny

Dobrý den,

Je to bohužel škoda, že to nemáte písemně.

Slevový portál má v tomto bohužel pravdu. Máte nárok na službu, kterou jste si objednala a bohužel jste promeškala lhůtu na odstoupení.

V případě písemného potvrzení, by jste měla vyšší šanci získat peníze zpět.

Stačilo by, kdyby se prokázalo a písemně potvrdilo, ze strany lékaře, že opravdu nejste vhodný kandidát a že o jinou službu tedy nemáte rozhodně zájem a následně požadovat plnění zpět.

S pozdravem
JUDr. Ing. Plisková A.

Rady na závěr

  1. Skutečnosti, na které se ptáte a které by mohli ovlivnit využití voucheru, si vždy nechte potvrdit písemně pro případné reklamace.
  2. Pokud si nejste jisti, zda můžete zákrok nebo zdravotní službu podstoupit, obraťte se co nejdříve na vašeho lékaře. Nezapomeňte, že do 14 dnů můžete odstoupit od nákupu voucheru.
  3. V případě, že lékař samotné kliniky nazná, že pro zákrok nejste vhodná a došlo již k zaplacení služeb klienta portálem zapakatel.cz, bylo by rychlejší kdyby Vám peníze vrátil přímo poskytovatel služby. To ale záleží na jeho dobré vůli. Jelikož jste ale zakoupili voucher na slevovém portálu, reklamace byste měli řešit přes něj a on by měl řešit vrácení peněz s dodavatelem.

 Copyright © 2024 Tovarnik.cz. Všechna práva vyhrazena.

Made by Leoš Lang