Podnikatelky radí, jak oklamat lidi slevou

Při pročítání diskuzí se člověk někdy dozví opravdu zajímavé věci a narazí na užitečné rady. Jedna z nich mě opravdu zaujala. Diskuze s názvem Slevomat – zkušenosti jako prodávající. Člověk by čekal, že se zde dozví rady, jak postupovat, co nabídnout a jak komunikovat, ovšem že se dozví jak klamat své budoucí klienty, to je opravdu velké překvapení.

Když vynecháme příspěvky, kritizující služby prodávané na slevomatu a nespokojenost nejen těch, kteří si slevu koupili, ale i samotných podnikatelů s nepromyšlenou obchodní strategií, dostaneme se k zajímavému příspěvku:

“U mne to probíhalo tak. Své služby nabízím za 300 Kč. Dám tam slevu na 200 Kč. Z těch 200 Kč oni si vezmou svojí provizi – tudíž nakonec já bych měla 100 Kč. Takže jsme to projednávali s tím, že za 100 Kč je pro mme opravdu málo. Paní říkala, že se to dělá tak že své služby navýším a z toho pak udělám tu slevu. Což u mne nemožné, musela bych cenu opravit na stránkách a obávám se, že tím bych přišla o stálé klienty. Takže jsem nabídla jiné služby, které i po slevě bych zvládala. Ty už ale pro ně nebyly atraktivní. Jinak věřím, že za těch 200 Kč (pro mne 100 Kč) bych měla hafo lidí, bohužel nebyla bych schopna je zvládnout.”

Obdivuji rozvahu o tom, když změní na webu ceny, naštve stávající klienty. Je úžasné, že se nad tím vůbec někdo pozastaví. Většina těchto podnikatelů na slevových portálech nemá žádné morální zábrany a snaží se odrbat každého, proto je obdobná teorie růží mezi trním.

Paní podnikatelka však naprosto přesně vystihla celou podstatu slevového trhu, kde platí hned několik zásad.

  1. Kvalitní služby nabídnout nemohu, protože si poškodím byznys.
  2. Když už chci na slevový portál, musím navýšit ceny nebo nabídnou méně kvalitní služby, aby byla celá akce úspěšná a něco vydělala.
  3. Když už mám akci na slevovém portálu, nevydělám nic, nezískám stálé klienty a dám těžce vydělané peníze někomu, kdo mi nic nepřinese.

4.Vážené paní podnikatelky, zkuste si někdy spočítat, zda to, co proděláte na slevách by nebylo lepší investovat do kvalitního marketingu a lepších služeb a zda Vám to nepřivede více kvalitních a loajálních klientů. Budete překvapeny.

Dodatek? Vzpomínám na časy, kdy mě zakladatel Slevomatu přesvědčoval, že takové nabídky se k nim dostávají jen výjimečně a že je vše důkladně kontrolováno. Jak vidno – opět neměl pravdu.

 Copyright © 2024 Tovarnik.cz. Všechna práva vyhrazena.

Made by Leoš Lang