Hoteliéři si kopou vlastní hrob

Kam až může slevománie zajít se začíná pomalu ukazovat. Lidé už přestali srovnávat klasickou nabídku kvalitních služeb, která je úplně někde jinde a začali mezi sebou porovnávat jednotlivé slevové akce. A když Vám někdo pak řekne, že i po slevě jste příliš drazí, je to důrazný varovný signál, že je něco špatně.

Drahý hotel i po slevě

Zarazil nás jeden příspěvek v diskuzi.

“Škoda, hned bych jela, skvělá nabídka služeb, ale pobyt je oproti ostatním wellnes pobytům -je opravdu velmi drahý,…nebo za tuto cenu už máte i eurovíkend v Paříži apod. Vlastně loni jsem za tuto cenu byla v itálii týden s dopravou a polopenzí (samozřejmě na slevovém portálu)!”

Obsah příspěvku nastínil situaci, která už delší dobu na slevových portálech panuje. Když k stále se opakujícím nabídkám občas přibude nějaká nová, kde je potřeba dát nižší cenu, aby se nabídka uchytila, dostávají se hoteliéři do cenové války, kde musí neustále snižovat svoje ceny nebo uměle navyšovat ceny.

Ani jedna z metod není pro podnikání vhodná.  Příspěvek nám navíc ukazuje ještě jednu skutečnost, kterou slevové portály neustále popírají a tou je nulová věrnost zákazníků. Ti, kteří na slevomatech nakupují, většinou nehledají kvalitní podnik, spíše co nejvýhodnější a nejlevnější nabídku.

Tímto se nijak nechceme dotknout nakupujících, v době krize je to naprosto přirozená věc. Bohužel této skutečnosti někteří podnikatelé zneužívají.

Nyní se zaměříme na samotnou slevovou akci

  • 3 600 Kč, ubytování (a stránkách hotelu jseme sice našli cenu v dvoulůžkovém pokoji za 4 000 Kč v termínu 20. 4. 2012 až 22. 4. 2012, ale stačilo zajít na portál Hotel a tam už byla cena 3 600 Kč, zvláštní),
  • 600 Kč, saunový svět,
  • 200 Kč, sladké občerstvení s kávou espresso,
  • 260 Kč, vstup do solné jeskyně (podle informací na slevovém portálu se nejedná o solnou, ale volnou jeskyni),
  • 500 Kč, 10 % sleva na masáže (počítáme, že využijeme 4x masáže), 10 % sleva na půjčení zimního vybavení (tohle v dubnu bohužel nevyužijeme).

Celková cena akce 5 160 Kč.

Na slevovém portálu je původní cena 6 100 Kč. Netušíme jak se k tomuto číslu dopracovali, ale dle vyjádření v diskuzi se jedná o průměr cen v sezóně a mimo sezónu. To nám ale vzhledem k platnosti kupónu nepřijde jako věrohodné vysvětlení, zvlášť když velká část platnosti je v low sezóně.

V čem je fígl

Nabídka je to opravdu lákavá a balíček obsahuje opravdu velký počet možností, jak můžete čas v hotelu strávit. Možná až příliš. Když se nad tím trochu zamyslíte a vezmete v úvahu čas příjezdu 14:00 1. den a odjezd do 10:00 3. den, bude hodně těžké zvládnou všechny nabízené akce v balíčku. Většina klientů tak využije cca polovinu za nabízených procedur, na což hoteliér spoléhá.

A díky aquaparku, který je zde vyhlášený a do kterého sem lidé rádi jezdí, strávíte většinu času v místech, které jsou v ceně pobytu. Pokud však nehodláte strávit dovolenou přebíháním z jedné procedúry na druhou, pak by pro vás tenhle balíček byl vhodný.

U této nabídky se nejedná ani tak o podvod, jako o ukázku dobře zvládnutého a propočítaného balíčku, kdy zaplatíte stejně jako kdybyste do hotelu jeli klasicky. Jediný rozdíl je v tom, že hoteliér zaplatí marži slevovému portálu, čímž mu klesnou zisky. Problémem také je, že trh už je tak zkažen slevovými akcemi, že i tato dobrá nabídka je považována za předraženou.

 Copyright © 2024 Tovarnik.cz. Všechna práva vyhrazena.

Made by Leoš Lang