Buďte vidět na internetu: tipy pro rok 2023

Máte prostřednictvím svých webových stránek co nabídnout a chcete, aby se vaše nabídka produktů či služeb dostala k co největšímu počtu potenciálních zákazníků? Podívejte se na několik tipů, díky nimž budete na internetu vidět. S dobrou strategií a využíváním všech relevantních marketingových kanálů dokážete předběhnout konkurenci. A pokud žádnou konkurenci nemáte, ještě více posílíte své dominanntní postavení na trhu.

Výkonnostní reklama pro jistý přísun zákazníků

Ani v letošním roce se nevyplatí zanedbávat výkonnostní reklamu. Díky výkonnostní reklamě bude vaše značka vidět na Googlu, Seznamu, sociálních sítích nebo YouTube. Produktová reklama a PPC reklama ve vyhledávání na Googlu a Seznamu zajistí, že vaše produkty a služby budou vidět v ten správný čas na tom správném místě – když je někdo bude hledat, zobrazí se mu hned mezi prvními výsledky. „PPC kampaně jsou obvykle tím nejvýkonnějším, co na e-shopu i webech se službami přivádí konverze,“ říká Vít Navara z Digital Depo, který se specializuje na jejich tvorbu a průběžnou správu. Na sociálních sítích můžete s pomocí výkonnostní reklamy mnohem snáze budovat povědomí o své značce. Získáte nejen lajky, ale hlavně konverze. Právě o to přece jde. 

Majitelé e-shopů nesmí zapomenout ani na srovnávače zboží, jako je Heureka nebo Zboží – ty totiž lidé často otevírají ve chvíli, kdy již přemýšlí o koupi nějakého produktu. Pomohou jim s výběrem konkrétního typu zboží a rychle najdou e-shop, kde ho pořídí výhodně. A to může být ten váš.

Nepodceňujte sílu sociálních sítí

Na sociálních sítích lze zaujmout, i když je zaměření vaší firmy zdánlivě nezajímavé. Věnujte pozornost těm sociálním sítím, na kterých má vaše cílová skupina silné zastoupení, a tvořte pro ni poutavý obsah na míru. Není vhodné přidávat pouze příspěvky s produkty, musíte je prokládat třeba nějakými přínosnými tipy souvisejícími s vaším zaměřením. Některé značky a jejich produkty pak úplně volají po vtipné prezentaci, pro kterou je na sociálních sítích místa více než dost. Zamyslete se, jak toho docílit, a vězte, že když se vám to podaří vzít za správný konec, budete sklízet kladné ohlasy a přitom nenápadně, ale jistě budovat svou značku.

Umělá inteligence pro psaní textů

Poslední měsíce patří mezi nejvíce probíraná témata v marketingovém světě využití umělé inteligence. Umělá inteligence neboli AI z anglického Artificial Intelligence dokáže usnadnit celou řadu marketingových procesů, významným přínosem může být i při psaní různých textů, jako jsou články na blog, příspěvky na sociální sítě nebo texty pro PPC reklamu a e-mailing. Užitečná je zejména v případě, že vám při psaní chybí ty správné nápady. Protože bez poutavého obsahu to nejde. Pokud ji zapřáhnete do kreativního procesu při tvorbě textů, můžete si ušetřit nezanedbatelné množství času.

Aktuálně je asi nejpoužívanější jazykový model ChatGPT od společnosti OpenAI, který na základě své rozsáhlé databáze dokáže generovat odpovědi na otázky nebo zadání uživatele. Při jeho používání však pamatujte především na dvě věci. Tou první je, že čím přesněji otázku či zadání zformulujete, tím lepší odpověď můžete očekávat. A jaké je druhé, ještě důležitější pravidlo pro používání jazykového modelu ChatGPT? Nikdy mu nevěřte! V případě, že budete chtít odpověď někde publikovat, měli byste vždy provést jak kontrolu gramatiky a soudržnosti textu, tak i kontrolu správnosti faktů. Mnohdy je vygenerovaný text správný a vypadá, jako by ho napsal člověk, ale rozhodně tomu tak není vždy. Alespoň prozatím ChatGPT zkrátka není zcela neomylný.

Zvláštní pozor si navíc musíte dávat, pokud se budete ptát na různé situace od roku 2021. ChatGPT není připojen k internetu, a proto má o událostech z posledních let jen omezené znalosti.

SEO ještě nezemřelo!

Optimalizace pro vyhledávače je dlouhodobý proces, který i v roce 2023 může přinášet ovoce. Kvalitní SEO zahrnuje širokou škálu technik, jako jsou správné použití klíčových slov, strukturace obsahu nebo vytváření kvalitních zpětných odkazů. Vyladěné a optimalizované stránky pak bývají oceněny nejen vyššími pozicemi ve organickém výsledcích vyhledávání, ale také lepším hodnocením v rámci PPC (pay-per-click) systémů, což zlepšuje efektivitu online marketingových kampaní a snižuje náklady na získání nových zákazníků. Proto je SEO i nadále klíčovou součástí digitální marketingové strategie úspěšných firem a jednotlivců.

Buďte se zákazníky v kontaktu díky e-mail marketingu

Aby na vás zákazníci jen tak nezapomněli a stále jste s nimi byli v kontaktu, vyplatí se zaměřit na e-mail marketing. Pokud si s rozesílanými e-maily dáte práci a dokážete jimi zaujmout, jedná se o velmi efektivní způsob, jak zviditelnit svou značku, nové produkty či služby. Dobré je e-maily rozšiřovat například o nějaké tipy, díky nimž se pro řadu lidí stanou hodnotnějšími a neskončí hned ve virtuálním koši. Samozřejmě byste tento kanál neměli využívat příliš často, jinak odběratelé ztratí zájem a můžete o ně rychle přijít. Pro co nejlepší výsledky přizpůsobujte obsah e-mailů potřebám vašich odběratelů na základě konverzí.

Video vládne nejen sociálním sítím

V poslední době se sociální sítě a ruku v ruce s nimi i mnoho tvůrců čím dál více orientují na videoobsah. Uživatelé známých platforem si totiž videa oblíbili. Nevýhodou tohoto typu obsahu je zpravidla vyšší náročnost přípravy, ale na druhou stranu dává větší možnosti z hlediska kreativity a snáze jím vzbudíte ty správné, pozitivní emoce – dokážete tak lépe než textem nebo fotografií sdělit, co máte na srdci, respektive na skladě. Když si s tvorbou videí dáte patřičnou práci, rozhodně nemusí chvíli po zveřejnění zapadnout. Vedle Facebooku či Instagramu ho nahrajte také na YouTube a video pak vložte na své stránky. Na nich může roky přinášet třeba různé rady a hlavně bude dávat všem jasně najevo, že tomu, co děláte, rozumíte. A to je velmi silný prodejní argument.

 Copyright © 2024 Tovarnik.cz. Všechna práva vyhrazena.

Made by Leoš Lang